Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



    Promocja polskiej wieprzowiny w Kanadzie

    Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Rafał Pawlak | 2016-02-07 22:38:31
    program "rozsmakuj się w europie", wieprzowina

    Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów promujących żywność z krajów Wspólnoty. Wyda na nie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są cztery polskie o łącznym budżecie 10,3 mln euro. Jeden z nich, program "Rozsmakuj się w Europie" będzie promował europejską wieprzowinę na rynku Kanady i Japonii.

    Program ten zostanie przygotowana na zlecenie Związku „Polskie mięso” http://polskie-mieso.pl/ zrzeszającego blisko 70 polskich producentów branży mięsnej oraz Agencji Rynku Rolnego http://arr.gov.pl/ Zrealizują ją: dom mediowy SPC House of Media i agencja reklamowa Legend Group.

    Kampania promocyjno-informacyjna potrwa 3 lata. Będzie skierowana do odbiorców biznesowych. Wśród zaplanowanych działań znajduje się m.in. prezentacja oferty na najważniejszych targach spożywczych w Kanadzie i Japonii czy organizacja misji gospodarczych. W 2016 r. stoiska promujące europejską wieprzowinę pojawią się na targach Toronto Food + Drink Market (8–10 kwietnia) http://www.tofoodanddrinkmarket.com/ oraz Japan Meat Industry Fair (15–17 kwietnia). Planowany koszt kampanii "Rozsmakuj się w Europie" to ponad 900 tys. euro.

    Pozostałe zaakceptowane programy informacyjno-promocyjne to:

    "Smaki Europy - jakość i tradycja" - przygotowany przez konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw - Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP. Promocja żywności będzie odbywać się na rynku Algierii, Białorusi i Chin, a koszt kampanii przewidziany jest na 5,3 mln euro.

    „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”- przygotowany przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM). Projekt przeznaczony jest na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, a jego koszt wyniesie 2,3 mln euro.

    "Pokochaj olej rzepakowy"- przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów, który będzie realizowany na rynku polskim i w Słowacji. Budżet tej kampanii zaplanowany jest na 1,6 mln euro.

    Unijne kampanie finansowane są w 50 proc. z budżetu UE, w 30 proc. ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20 proc. stanowi wkład własny organizacji branżowej. Obecnie na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, które promują jabłka, soki i inne owoce, mięso oraz produkty mleczarskie.

    Szczegółowe informacje na temat wymagań i warunki eksportu z Polski do Kanady mięsa i produktów mięsnych znajdują się na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Weterynarii pod adresem: http://old.wetgiw.gov.pl/index.php?action=szczegoly&m_id=34&kat_id=1574 oraz na naszej stronie pod linkiem: https://montreal.trade.gov.pl/pl/canada/article/detail,1951,Warunki_eksportu_z_Polski_do_Kanady_miesa_i_produktow_miesnych.html

     

    Źródło: ARR, PAP, www.polskie-mięso.pl