Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Paradyż zwiększa swój udział w rynku Ameryki Północnej

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Zack Labieniec | 2018-04-30 04:13:38
ceramika, paradyz, inwestycje, ceta

Firma Paradyż, przy wsparciu Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Toronto, podpisała kontrakt z kanadyjskim partnerem Eurcan Tile. To jedna z pierwszych transakcji przedstawicieli polskich i kanadyjskich firm na tak dużą skalę, po wejściu w życie kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej CETA.

Ceramika Paradyż to jeden z największych polskich producentów płytek ceramicznych, zatrudniający ponad 1600 osób w pięciu zakładach produkcyjnych i eksportujący swoje produkty do ponad 45 krajów świata. Zgodnie z kontraktem, kanadyjski Eurcan Tile będzie głównym importerem i dystrybutorem płytek Ceramika Paradyż w Kanadzie i USA.

Eurcan Tile to pierwsza firma w Kanadzie, która w pełni wykorzysta zalety, jakie niesie technologia wirtualnej rzeczywistości, zastosowana do prezentacji produktów polskiej firmy. Oferta Paradyż będzie dostępna na innowacyjnej platformie internetowej, pozwalającej na aranżację dowolnego wnętrza, w połączeniu z nowoczesnym systemem e-commerce, łańcuchem dostaw i dystrybucją płytek ceramicznych w Kanadzie i USA. Strona internetowa platformy Eurcan ma być gotowa już w maju.

Latem zeszłego roku zgłosiła się do nas kanadyjska firma zainteresowana współpracą z polskim producentem płytek ceramicznych. Przygotowaliśmy dla nich bazę potencjalnych kontrahentów i na jej podstawie wybrali Ceramikę Paradyż. Proces kojarzenia firm i negocjowania umowy trwał kilka miesięcy, zawierał m.in. uzgodnienie przez nas certyfikacji polskich produktów” – mówi Zack Labieniec, kierownik biura handlowego ZBH w Toronto. Szef przedstawicielstwa Agencji w Kanadzie podkreśla, że to jedne z pierwszych pomyślnie zakończonych rozmów przedstawicieli polskich i kanadyjskich firm na tak dużą skalę, po wejściu w życie kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej CETA. – Nasze biuro wspiera tę współpracę i będzie nadal aktywnie uczestniczyć w promowaniu sukcesu polskiej marki na kanadyjskim rynku – dodaje.

Jak przypomniał wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger, od zatwierdzenia umowy o wolnym handlu między Kanadą a UE (CETA) przez Parlament Europejski minęło niemal półtora roku, a 21 września 2017 r. rozpoczęło się jej tymczasowe stosowanie, co oznacza, że obowiązują postanowienia części handlowej porozumienia. "CETA tworzy nowe możliwości dla rozwoju relacji biznesowych między Kanadą a krajami członkowskimi UE. Jesteśmy głęboko przekonani, że handel międzynarodowy powinien być liberalizowany, dlatego „szyjemy na miarę” nasze usługi zarówno dla potrzeb firm z Kanady chcących ulokować swój biznes w Polsce, jak i rodzimych przedsiębiorstw planujących zagraniczną ekspansję" - zaznaczył.

CETA obejmuje m.in. zniesienie 98% istniejących obecnie ceł na towary. Liberalizacja dotyczy tylko takich produktów, które mogą być uznane za pochodzące odpowiednio z UE lub z Kanady. Przy czym możliwość korzystania z preferencji celnych CETA na podstawie statusu „upoważnionego eksportera” wygasł 31 grudnia 2017 r. Preferencyjny eksport do Kanady jest zatem możliwy wyłącznie po rejestracji w systemie REX.

Według szacunków resortu finansów skumulowany efekt handlowy umowy CETA w eksporcie z Polski do Kanady, w pierwszych pięciu latach jej obowiązywania, może wynieść 446,2 mln USD, z czego 44,1 mln USD dla towarów rolno-spożywczych i 402 mln USD dla nierolnych. Najlepsze perspektywy rysują się przed polską branżą meblarską, producentami chemii gospodarczej, odzieży i dodatków, pojazdów nieszynowych i ich części oraz tworzyw sztucznych.

CETA obejmuje też usługi finansowe, ułatwia też fuzje i przejęcia firm. W mocy pozostaną jedynie kanadyjskie ograniczenia dla transakcji tego typu w liniach lotniczych, sektorze telekomunikacyjnym oraz w dziedzinie kultury. W dokumentach znalazły się również ustalenia dotyczące lepszej ochrony patentowej dla europejskich leków na kanadyjskim rynku.

Źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu PAIH, ZBH Toronto