Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja polskiej wieprzowiny w Kanadzie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Rafał Pawlak | 2016-08-22 21:39:27
polska wieprzowina, food & drink market, kampania „let’s meat!”, kampania „rozsmakuj się w europie”

W dniach 8 – 10 kwietnia w ramach unijnej kampanii „Rozsmakuj się w Europie” Związek Polskie Mięso promował polską wieprzowinę na targach Food & Drink Market w Toronto. Hasłem przewodnim kampanii jest: „Let’s Meat!”, zachęcające do zapoznania się z europejską wieprzowiną

Do dyspozycji wystawców przygotowane zostało wspólne stoisko producentów i przetwórców mięsa wieprzowego z UE na którym odbywały się rozmowy biznesowe, jak i pokazy kulinarne z degustacjami przygotowanych potraw. Dodatkowo w dniu 8 kwietnia w Konsulacie Generalnym w Toronto miało miejsce seminarium na temat jakości polskiej wieprzowiny oraz rozmowy B2B z przedstawicielami największych producentów mięsa i przetworów mięsnych w Polsce. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczpospolitej Polskiej oraz I Radca Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Montrealu pan Rafał Pawlak, który w swoim wystąpieniu podsumował polsko-kanadyjską współpracę handlową w zakresie produktów spożywczych.

Kampania „Rozsmakuj się w Europie” prowadzona będzie w latach 2015 – 2018. Skierowana jest ona przede wszystkim do odbiorców biznesowych i obejmuje działania dotyczące świeżej, schłodzonej oraz mrożonej wieprzowiny, a także przetworów spożywczych wytworzonych na jej bazie. Więcej informacji można uzyskać tutaj.

***

W 2015 r. kanadyjski import wieprzowiny z Polski wyniósł 13,1 mln CAD. Największy sukces odnotował eksport mrożonych kawałków mięsa wieprzowego bez kości, którego wartość wyniosła 11,3 mln CAD i był to wzrost o 109,8% w stosunku do roku 2014.

W zeszłym roku Polska była drugim po USA dostawcą do Kanady mrożonego mięsa i mrożonych podrobów wieprzowych (kod HS 020649 - Swine Edible Offal Nes – Frozen) oraz piątym po USA, Niemczech, Hiszpanii, Danii eksporterem kawałków mrożonej wieprzowiny bez kości (kod HS 020329 - Swine, Cuts Boneless – Frozen).

Źródło: Związek Polskie Mięso, Statistics Canada

Foto: Związek Polskie Mięso