Do dyspozycji wystawców przygotowane zostało wspólne stoisko producentów i przetwórców mięsa wieprzowego z UE na którym odbywały się rozmowy biznesowe, jak i pokazy kulinarne z degustacjami przygotowanych potraw. Dodatkowo w dniu 8 kwietnia w Konsulacie Generalnym w Toronto miało miejsce seminarium na temat jakości polskiej wieprzowiny oraz rozmowy B2B z przedstawicielami największych producentów mięsa i przetworów mięsnych w Polsce. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczpospolitej Polskiej oraz I Radca Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Montrealu pan Rafał Pawlak, który w swoim wystąpieniu podsumował polsko-kanadyjską współpracę handlową w zakresie produktów spożywczych.
Kampania „Rozsmakuj się w Europie” prowadzona będzie w latach 2015 – 2018. Skierowana jest ona przede wszystkim do odbiorców biznesowych i obejmuje działania dotyczące świeżej, schłodzonej oraz mrożonej wieprzowiny, a także przetworów spożywczych wytworzonych na jej bazie. Więcej informacji można uzyskać tutaj.
***
W 2015 r. kanadyjski import wieprzowiny z Polski wyniósł 13,1 mln CAD. Największy sukces odnotował eksport mrożonych kawałków mięsa wieprzowego bez kości, którego wartość wyniosła 11,3 mln CAD i był to wzrost o 109,8% w stosunku do roku 2014.
W zeszłym roku Polska była drugim po USA dostawcą do Kanady mrożonego mięsa i mrożonych podrobów wieprzowych (kod HS 020649 - Swine Edible Offal Nes – Frozen) oraz piątym po USA, Niemczech, Hiszpanii, Danii eksporterem kawałków mrożonej wieprzowiny bez kości (kod HS 020329 - Swine, Cuts Boneless – Frozen).
Źródło: Związek Polskie Mięso, Statistics Canada
Foto: Związek Polskie Mięso